QUÈ FEM, QUI SOM



L’ESCOLA VIVER CASTELL DE SANT FOIX

És un centre educatiu públic d’Educació Especial, de l’Ajuntament de Barcelona, gestionat pel Consorci d’Educació de Barcelona. Situat al municipi de Santa Maria de Martorelles, limítrofe amb el Parc Natural de la Serralada  Litoral.



OFERTA EDUCATIVA
Aquest curs iniciem dos programes nous: un PFI d’auxiliar d’activitats forestals i un IFE d’Auxiliar en Cura d’Animals i Espais Verds.
Descarrega els tríptics:

Per què venir a fer forestal amb nosaltres?
Perquè la nostra escola és a tocar dels boscos del Parc de la Serralada Litoral dins un municipi sobretot forestal. És doncs un lloc ideal per iniciar-se en les tasques relacionades amb el bosc.
Perquè els professionals del centre tenim experiència en la formació pràctica d’activitats com la jardineria i l’horticultura.
Perquè el centre té instal·lacions i equipament  tècnics perquè els alumnes tinguin una experiència  propera a la dels professionals.
Perquè ens agrada atendre a nois i noies amb ganes de superació.
Creiem doncs que és un centre ideal per aprendre les activitats forestals bàsiques.

Per què venir a fer amb nosaltres un IFE de cuidador d’animals i espais verds?
Perquè a l’escola fa anys que treballem amb alumnes que desitgen preparar-se per una professió i que necessiten més temps per a formar-se.
Perquè tenim experiència fent servir el jardí, el viver,  l’hort o el galliner com a llocs d’aprenentatge
Perquè ens agrada ajudar els alumnes  a créixer en les seves habilitats personals, socials i professionals.
Creiem doncs que el nostre és un centre adequat per aquells nois i noies que vulguin dedicar 4 anys a preparar-se per al futur.

Continuem fent el nostre:
PFI Auxiliar en jardineria i viverisme. 
  • Un curs de durada.
  • Nois i noies de 16 a 21 anys.
  • Sense graduat en ESO.
Oferta d'educació especial que s'estingeix aquest curs:

PFI-PIP Auxiliar en jardineria i viverisme. 2n curs

  • Dos cursos de durada.
  • Nois i noies de 16 a 21 anys.
  • Alumnat amb necessitats educatives especials.
  • Aptituds per poder desenvolupar tasques de jardineria.
  • Sense graduat en ESO.
PFI-PIP Auxiliar en activitats agropecuàries.
  • Un curs de durada.
  • Nois i noies de 16 a 21 anys.
  • Alumnat amb necessitats educatives especials.
  • Aptituds per poder desenvolupar tasques d'horticultura.
  • Sense graduat en ESO.

L’ENTORN
En 4,5 hectàrees amb 
  • diversitat de jardins: roserar, aquàtiques, laberint, rocalla, geomètriques… 
  • espais de producció de viver: hivernacle fred i hivernacle calent, umbracle, ombrejat i zones de cultiu...,  
  • horts de producció integrada
  • zona de compostatge: magatzems i tallers. A més l’escola gaudeix de les possibilitats que ofereix el Parc Natural de la Serralada  Litoral.
  • 2 edificis amb:  aules, biblioteca,  sala d’informàtica i altres serveis (menjador, cuina, sala de professoraT, vestuaris, ...)


BASE PEDAGÒGICA

Amb l'aprenentatge productiu, l’alumne consolida les competències professionals amb els treballs al garden propi, els manteniments del Parc Plana Lledó (Mollet) i de  La Torreta (Montmeló); i, en d’altres serveis externs en ens públics o privats.
Participem també en fires com Girona temps de flors, a Girona; Exposició Nacional de Roses a Sant Feliu de Llobregat, ...
Tot plegat configura un entorn que possibilita l’aprenentatge en situacions reals que afavoriran la posterior inserció laboral.



EL PROGRAMA DE QUALIFICACIÓ PROFESSIONAL INICIAL DE JARDINERIA I VIVERISME



CALENDARI
Establert pel Departament d’Educació per a tots els centres educatius.


SERVEIS
Autocar: autobús des de Renfe Mollet-Sant Fost.
Anada:
8:15h. Av. Badalona, 12. Mollet del Vallès.
8:30h. Arribada a l’escola
Tornada:
14:00h. Sortida de l’escola.
15,10h.Av. Badalona, 12. Mollet del Vallès.



QUAN ACABIN

Capacitats laborals que hauran desenvolupat:
  • Autonomia: Realitzar la tasca encomanada amb la mínima supervisió.
  • Iniciativa: prendre decisions davant possibles dificultats.
  • Habilitats sociolaborals: treballar en equip i/o individualment.
  • Comprensió de la dinàmica laboral: acceptació del rol de treballador, respecte per l’horari, productivitat.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada